Meet my new best friend Trello!

Ik heb sinds kort een nieuwe BFF, Trello is de naam. Het is een populair hulpmiddel voor het organiseren van je werk. Voor wie het niet kent: Trello is een visuele tool waarmee je elk type project, workflow of het volgen van taken kan beheren. Je kunt bestanden, checklists, deadlines, herinneringen en zelfs automatisering toevoegen. Met de gratis versie (ook als app beschikbaar) kun je al ongelofelijk veel!
Het wordt vaak door teams gebruikt om projecten te beheren, maar ook als éénpitter kun je deze gebruiksvriendelijke tool perfect inzetten om georganiseerd en gestructureerd je bedrijfsvoering te managen.

Ik zal je vertellen waarom ik het graag gebruik voor mijn eigen bedrijf.

In plaats van te werken met verschillende systemen, agenda’s en notitieblok, heb ik nu nog maar één plek waar ik al mijn ideeën, notities, projecten, agenda, to-do’s en andere bedrijfsinformatie heb staan. Zo heb ik er bijvoorbeeld mijn jaarplan op 1 A4 in staan. En vanuit daar zet ik mijn jaardoelen om naar een 12 weken planning en zelfs een week- en dagplanning. Ik houd de status van mijn leads bij. Ik dump er mijn ideeën, zodat ik deze niet hoef te onthouden en af en toe nog eens na kan lopen. Ik gebruik het om online samen te werken en te communiceren met klanten. En ook kan ik straks bijhouden in welke fase mijn klanten zitten als ze bij mij een online traject volgen. En dit zijn nog maar een paar voorbeelden. Al met al maakt het mijn leven een stuk makkelijker!

Deel dit artikel met jouw netwerk